DA / EN
TILMELD DIG BUSTERS BØRNEMEDIEKONFERENCE
BUSTERs børnemediekonference er tilbage med ny viden, inspiration og konkrete cases fra nogle af branchens dygtigste filmskabere, producenter og eksperter.
Mød holdene bag et udvalg af tidens største succeser inden for film, medier og tv til børn og unge og bliv klogere på målgruppen baseret på den seneste forskning.
Konferencen er bygget op af korte, underholdende sessions, der veksler mellem ny research, viden og data og praktiske eksempler fra instruktører, producenter, distributører og marketing teams. Årets tema er CO-creation. Det handler om, hvordan vi kan samarbejde i branchen, i Norden, i Europa og med målgruppen om at fremme kreativiteten og skabe fremtidens film- og medieoplevelser for børn og unge.

Børnemediekonference 3. oktober
Børnemediekonferencen er en vigtig del af BUSTERs Branchedage, og i 2023 finder den sted den 3. oktober med fokus på temaet co-creation.
Konferencen afholdes på Teater Bremen.
Konferencen samler en bred vifte af fagfolk fra børnemediebranchen, herunder forskere, eksperter, medieprofessionelle og skabere. Ved at forene disse forskellige perspektiver har konferencen til formål at inspirere innovation, samarbejde og udvikling inden for børnefilm og -medier.
Er du børnemedieproducent, instruktør, manusforfatter, distributør eller content-creator? Arbejder du med børn og unge i forlagsbranchen, kulturbranchen eller som lærer og pædagog – så er BUSTERs børnemediekonference relevant for dig.
Prisen for hele dagen, inklusive morgenmad, frokost, kage og drikkevarer, er 550 kroner. Konferencen afholdes på Bremen Teater i København og foregår på dansk og engelsk.
Se programmet herunder og læs mere om de enkelte sessions HER.
PROGRAM
09:00 Dørene åbnes: Morgenmad og kaffe.
10:00 Velkomst ved Mariella Harpelunde Jensen, programchef for BUSTER Filmfestival.
10:10 Læg din adultism bag dig – og brug AI og antropologi til at nærme dig målgruppen v. Niels Alberg / Will & Agency / Danmark
10:30 Lille Tut – Ny nordisk børneserie til de mindste rejser ud i den store verden v. Signe Leick og Morten Kaufmann / Toolbox Film / Danmark
10:50 Quirky, sweet and original. Mød salgsagenten, der elsker nordisk børneindhold v. Andrew Fitzpatrick / Monster Entertainment / Irland
11:10 – Kaffepause
11:40 Hvem er de “Global Natives”? Hvor er de unge i medielandskabet? v. Marika Lüders / Oslo Universitet / Norge
12:00 Hvordan forholder danske unge sig til begrebet “Global Natives”? v. Storm, Gustav, Jakub, Alvin og Sofus, 1.G / Sorø Akademi / Danmark
12:20 SMUK. Største danske ungdomsfilm i 15 år. v. Hvordan gjorde de? Mette Friis-Olsen & Frida Paus Regnar / SF Studios / Danmark
12:40 Frokost
13:40 Crazy søpapegøje og fortællinger til børn i Færøerne på færøsk v. Jón Hammer og Tóki Jansson / KYK Pictures / Færøerne
14:00 Hvad sker der med islandsk, når streamerne ikke dubber til de små sprog? v. Hrönn Sveinsdottir / Indie biografen Bio Paradis / Island
14:20 Nye nordiske fortællinger om livet som barn i de marginaliserede boligområder Instruktør v. Peter Pontikis, producer Patrick Sobieski og fotograf Xoaher Musavvir / Thin Skin Films / Sverige
14:40 Nordisk papegøje mutant blir til hit i Frankrig, v. Joelle Caroline og Irene Sparre / Godo Films + Sparre Productions / FR + DK
15:00 Pause med kaffe og kage
15:30 Hvem kæmper kampen for børne og ungdomsindholdet i EU? v. Anne Schultka / KIDS Regio / Tyskland
15:50 Mr. Freeman – fortællinger der spejler det digitale børne- og ungdomsliv, v. filmholdet / Zentropa / Danmark
16.00 – 16.20 Mr. Freeman – perspektiver fra forskningen, v. Mikkel Hjorth, forsker og Docent, Ph.D. / VIA University College / Danmark
16:20 Drømmebyggerne. Dansk biograffilmsucces. 32 millioner i indtægt på verdensplan. v. First Lady Film / Nynne Selin Eidnes / Danmark
16:40 Drinks & mingle
19:00 Middag (kræver særlig tilmelding)
Mød blandt andet:

Niels Alberg
Hvordan kan man bruge ny teknologi og antropologiske og sociologiske metoder til at komme tættere på målgruppen 14-19 år, som filmkunstner, instruktør eller manusforfatter?

Hrönn Sveinsdottir
Hvor stor er streamernes magt over det lokale medieudbud og hvad betyder det for børn og unges sprog? Filmaktivisten Hrönn Sveinsdóttir, som står bag den uafhængige børnefilmfestival Reykjavik International Children's Film Festival i den islandske hovedstad, fortæller om sit arbejde.

Anne Schultka
Om det helt store kulturbudget, nemlig de 2,44 milliarder EURO som EU investerer i bl.a film og medier. Nu gøres der klar til næste budget i Bruxelles. Hvordan kan børne mediebranchen gøre sig gældende og hvad er forventningerne til det næste budget?