Børnemediekonference Programme

Børn som Målgruppe, Medskabere og Inspirationskilde. 

7. oktober 2021, 9:30-16:30, DR Byen Studio 2

09:30 – 09:40
Velkommen 

09:40 – 10:00
Udviklingen af Førskolebørns Hukommelse
– Trine Sonne, Postdoc i Psikology Postdoc, Aarhus University
Børn i de tidlige år af deres liv forstår meget mere, end hvad vi typisk forventer, og hukommelse spiller en enorm rolle i deres udvikling. Psykologi Postdoc Trine Sonne, vil give os en indgående viden om udviklingen af førskolebørns hukommelse.

10:00 – 10:20
Et Kig ind i Målgruppens Livsverden.
Rikke Flodin, Senior Consultant, Will & Agency
Hvilke verdener lever de 10 -15- årige i? Hvordan er deres relationer, venskaber og familieforhold? Hvad er deres behov, vaner og interesser? Rikke Flodin, konsulent i konsulentfirmaet Will & Agency, som arbejder med designantropologi, præsenterer hovedpointerne fra deres spændende livsverdenundersøgelse af målgruppen.

10:25 – 10:45
Kaffepause

10:45 – 11:00
Samskabelse Sat på Formel
Anna Damkjær, Projektleder for brugerinddragelse, DR.
Samskabelsesprocessen undersøges gennem et metodisk perspektiv. Hvordan kan du systematisere din samskabelsesproces, og hvordan kan du sikre, at dine data bliver repræsentative og meningsfulde for din kreative proces? 

11:00 – 11:20
Samskabelse med de Allermindste: “Minibarna”
Knut Næsheim, Instruktør, NRK
Den norske tv-serie til de 0-3-årige; “Minibarna”s succes understreger betydningen af, hvor vigtigt det er at kende sin målgruppe, så det indhold man laver passer til målgruppens udviklingstrin. Knut Næsheim (NRK) fortæller om de valg, der blev truffet under seriens realisering.

11:20 – 11:35
Børnefantasi som Udviklingsmotor: “Børns Fantastiske Fortællinger”
Kristian Nordentoft, Instruktør
Instruktør og tilrettelægger Kristian Nordentoft vil give et indblik i samskabelse med de 4-8 årige. I DR -serien “Børns fantastiske fortællinger” bliver børn involverede som bl.a. manuskriptforfattere, instruktører og visuelle producere. Kristian fortæller om den komplicerede øvelse det er at gøre børns fantasi til virkelige historier.

11:35 – 11:50
Såbare og Svære Målgrupper at Nå: “Katastrofer”
Tone Ottilie, Instruktør
Hvordan kan man inddrage 15-årige i sin skabelsesproces, når de samtidigt også lider af angst og OCD? Instruktør Tone Ottilie giver med sin film “Katastrofer” et spændende bud på dette.

12.00 – 12:30
Public Service til de Nye Generationer: BBCs Rejse med Børnefjernsyn
Ros Attille, Udviklingschef for Preschool, BBC.
Med et perspektiv fra engelsk børnefjernsyn kaster Ros Attille (BBC) lys over rejsen BBC har været på for at bringe public service ind i de nye generationer. I forskellige eksempler fra BBCs indholdskatalog vil hun fremhæve, hvordan de arbejder med temaer som bl.a. mangfoldighed og repræsentation.

12:30 – 13:20
Frokost
DR Koncerthuset Restaurant

13.20 – 13:40
Streaming-Generationen: Trends i Medievaner
Katrine Green, Medieforsker, DR.
Småbørn og teenagere er forbundet af én ting: den digitale verden. De forskellige aldersgruppers medievaner undersøges. Hvad ser en 1 årig? Hvor meget tid bruger en 7 -årig foran skærmen? Hvor ofte ser en 10 eller 15 år gammel flow -tv? Katrine Green viser os de vigtigste tendenser i det unge publikums digitale verden.

13:40 – 14:00
Streaming Wars: Hvordan man Vinder Familien Som Publikum
Dan Pappe Schönemann, Nordic Consumer Insight konsulent, Nordisk Film.
Hvorfor kæmper alle streamingtjenester for at vinde familier som deres abonnenter, og hvad tiltrækkes familierne af? Det er nogle af de spørgsmål, Dan Pappe Schönemann, Nordisk Film, vil hjælpe med at besvare fra et kommercielt perspektiv på det skandinaviske audiovisuelle marked.

14:00 – 14:20
Hele Vejen Rundt om Børnenes Spilvaner
– Stine Liv Johansen, Formand for Medierådet for Børn og Unge. 
Hvorfor leger børn, og hvordan ser deres digitale spilvaner egentlig ud? Spillandskabets mangfoldighed udforskes af Stine Liv Johansen, formand for Dansk Medieråd for Børn og Unge, med indsigt fra den seneste rapport om børn i alderen 1-15 år og deres spilvaner.

14:30 – 14:50
Hvordan Skaber man et YouTube-Fænomen? Popsi og Krelle
– Maiken Ingvordsen, Joint CEO of POK Aps, Artist og kreativ entreprenør
Duoen Popsi og Krelle er både på farten i børnehaver, indkøbscentre og til byfester i hele landet – og samtidigt er de meget til stede på den digitale platform, hvor de yngste bruger det meste af deres tid: YouTube. Her har duoen mere end 100 millioner visninger på deres indhold. Duoen vil dele deres oplevelser med at nå målgruppen og deres tanker om dansk børnekulturs fremtid i strømmen af internationalt onlineindhold.

14:55 – 15:15
Pause

15:15-15:35
Udfordringer og Muligheder for Spilindustrien
– Jeppe Kønig, Founder (Consultant), Jay Bird Games
De seneste udviklinger og tendenser i spilmarkedet til børn udforskes gennem linsen af ​​den helt nye rapport foretaget af DFI og Producentforeningen; “Kids Games in the Scandinavian Market”.

15:35 – 16:05
Historier der Indbyder til Leg: Lego Experiences
– Jonathan Trier Brikner, Experience Designer, LEGO
Hvordan tænker man legen sammen med opbygning af universer? LEGO vil fortælle, hvordan de tænker i at forlænge legeoplevelsen ind i alt deres indhold, så børnene med deres indhold får en samlet oplevelse. For når børnenes legevaner ændrer sig og bliver mere digitale, må man følge med og tilpasse sig, så man sikrer man fortsat er sjov og relevant for sin målgruppe. 

16:05 – 16:35
”I’m basically the boss of the world” Hvordan vi empower børnerne med Toca Life World app
-Petter Karlsson, Lead Play Designer, Toca Boca. 
Petter Karlsson, Lead Play Designer hos Toca Boca, en af ​​verdens førende virksomheder inden for digitale spil, tager os med i samskabelsesprocessen i spilindustrien med fokus på mangfoldighed som en væsentlig og naturlig del af designprocessen. Han forklarer også, hvordan indtægtsgenerering kan foretages på en human og fair måde. 

16:45 – 18:00
Networking Drink

18:30 – 22:00
Dinner
Pre-registration required!