ENGLISH BELOW

SÆT KRYDS I KALENDEREN 26. – 27. OKTOBER 2020

BUSTER Filmfestival og DR inviterer til BØRNEMEDIEKONFERENCE i samarbejde med Nordvision og Forskningsprojektet Reaching Young Audiences.

Konferencen afholdes i DR Byens Studie 2 den 26. og 27. oktober 2020. I to dage vil der være fokus på vidensdeling om film- og medieindhold til børn og unge. 

Konferencen har som formål at styrke den danske, nordiske og europæiske børnemediebranches opmærksomhed og innovation på området og inspirere til endnu mere kvalitetsindhold i børnehøjde.

Ved at forbedre vores fælles kendskab til børns medievaner, præferencer og eksisterede succeshistorier på markedet, kan vi gøre allerede eksisterende og nye medietilbud endnu bedre, samt øge vores viden om børn og unges omfattende og mangeartede brug af medier.  

Forskere og professionelle fra film, tv, sociale medier og gaming fra hele Norden mødes, og via et fælles inspirations- og vidensgrundlag styrkes mulighederne for samproduktioner, styrket forskning og fælles udviklinger på tværs af Norden. 

Sæt kryds i kalenderen allerede nu 26. – 27. oktober

Ansøg om akkreditering nu 

SAVE THE DATE: CHILDREN’S MEDIA CONFERENCE, OCTOBER 26-27 2020

BUSTER Filmfestival and DR invites you to the annual Childrens Media Conference in collaboration with Nordvision and Film- og Medievidenskab (KUA).

The Conference, focused on Film and Media content aimed at children and youth, takes place in DR Byens Studio 2 in Copenhagen on the 26th and 27th of October 2020.

The aim of the Conference is to draw attention to Childrens media – and to inspire innovations in the development of Danish, Nordic and European quality content aimed at this specific target group.

Scientists and film, television, social media and gaming professionals from the Nordic countries will share the latest research of the media consumption habits of children and youth, the trends in this target group and success stories in the market.

The program aims to strengthen new collaborations for co-production, to emphasize the need for data and to raise the awareness of the specificities and needs of media focusing on this age group across Scandinavia.

Save the date now 26th – 27th of October 2020. 

Accreditation is now open